udgives i samarbejde mellem

SENESTE

NYT

Lederen: Digitalisering, innovation eller simpel sund fornuft?

Konflikttema: Kald det kærlighed

Hvor mennesker er sammen om at løse en opgave, er der grobund for konflikter. Som leder er man ansvarlig for at sikre et godt arbejdsmiljø, og for mig kræver det at kunne løse konflikter en god kultur på arbejdspladsen.
Læs mere →
Vi har alle brug for at lukke døren af og til

Konflikttema: Vi har alle brug for at lukke døren af og til

Du har den kritiske, den altid stressede, den usikre, den traditionsbundne, den intrigante … Som leder møder du mange typer af medarbejdere, også de til tider lidt besværlige. De kan både være en gave og en udfordring – og er ikke helt politisk korrekt at tale så direkte om. Vi ...
Læs mere →
En konflikt - to vindere

Konflikttema: Én konflikt – to vindere

Målet med mediation er at undgå, at den ene part i en konflikt oplever sig selv som taber. Det kræver, at man følges ad i løsningsprocessen. Og det erkender ekspert i mediation direktør Tina Monberg, at hun ikke altid selv har været god til.
Læs mere →
Konflikten skal tilbage til parterne

Konflikttema: Konflikten skal tilbage til parterne

Hvis parterne i en konflikt er for optaget af egne fortællinger, kan det forhindre dem i at se løsninger. Det er Dorthe Lynderups erfaring som professionel konfliktmægler hos bl.a. politiet.
Læs mere →
Mediation kan spare tid

Konflikttema: Mediation kan spare tid

Mange konflikter kan løses ved en grundig udredning af parternes oplevelser. Et møde bidrager til ligeværdighed og kompromis, er topchef i Aarhus Kommune Jane Fogeds erfaring.
Læs mere →
Få de voldsomme følelser ud af konflikten

Konflikttema: Få de voldsomme følelser ud af konflikten

Udfordring: Du oplever som leder, at du bruger for meget tid på at løse konflikter blandt medarbejderne og mellem medarbejderne og borgerne. Konflikterne bygger i dine øjne ofte på personlige modsætninger og dårlig kommunikation. Hvordan kan du håndtere dem mere effektivt – og måske endda forebygge, at de opstår så ...
Læs mere →
Mellemlederens syv fejl

Mellemlederens syv mest almindelige fejltrin

Rollen som mellemleder balancerer i et krydsfelt med modsatrettede krav og forventninger. Her er de syv mest almindelige fejl, du som mellemleder begår, og som risikerer at sætte dig ud på et sidespor uden indflydelse.
Læs mere →
Tal om det, der tæller

Tal om det, der tæller

Målinger som en måde at styre den offentlige sektor på er under hård beskydning. Men trods den vedvarende kritik har ingen endnu fundet et reelt alternativ. Ledere og medarbejdere kunne lægge for med at gribe i egen barm ved at svare på: Hvad kan vi måle på, hvad vil vi ...
Læs mere →
Scroll to Top