SENESTE
NYT
Når forandringsledelse lykkes
10. december 2016
Offentlig Ledelse 4/2016
Hvilke refleksioner, faglige tanker og konkrete handlinger ligger bag forandringsprojekter, som er lykkedes? En familiechef, en beskæftigelseschef og en politiker deler ud af deres erfaringer.
Læs mere →
Politikeren: En forandring skal have klare mål
10. december 2016
Offentlig Ledelse 4/2016
Den succesfulde Herningmodel bygger på et fundament af godt forarbejde, tillid og gensidig forpligtelse, er erfaringen fra Herning Kommune.
Læs mere →
Beskæftigelseschefen: Man skal tage sin egen medicin
10. december 2016
Offentlig Ledelse 4/2016
En dybtgående forandring kan godt skydes i gang af en vision, men den skal udmøntes i konkrete handlinger. Og så skal man selv gøre, som man vil have andre til at gøre. Det har man gjort i Silkeborg Kommune.
Læs mere →
Familiechefen: En investering gav besparelser
10. december 2016
Offentlig Ledelse 4/2016
En gentaget vision, en lyttende ledelsesstil og brug af en stærk faglighed giver gode resultater i Syddjurs Kommune.
Læs mere →
To digitale ledere
Niels Christian Barkholt, næstformand i Dansk Socialrådgiverforening og Hannah Schierup, teamchef i Borgerkontakt og Digital Innovation i Københavns Kommune er begge digitale ledere – på forskellige måder – hør her hvordan.
Læs mere →
Ledere der lykkes
10. december 2016
Offentlig Ledelse 4/2016
Hvad er det, som gør, at nogle ledere er særligt fremragende til deres job? Hvilke kompetencer besidder de, og hvad har de til fælles? Det har Væksthus for Ledelse kortlagt for anden gang på godt ti år i undersøgelsen Ledere der lykkes 2.
Læs mere →
Hvor går grænsen for offentlige lederes ansvar?
5. december 2016
Nyhedsbrev 12/2016
Hvis tidens reformbudskab kan koges ned til, at der skal fokuseres på kerneopgaven og skabes mest mulig offentlig værdi for og med borgerne inden for et restriktivt budget, giver de syv kompetencer rigtig god mening.
Læs mere →
Du kommer længst med små doser feedback
5. december 2016
Nyhedsbrev 12/2016
Feedback er en effektiv måde for dig som leder at vise dine medarbejdere på, at du ser dem – ved at give dine observationer af dem videre, fortælle, hvordan deres adfærd har påvirket dig, og ved at give udtryk for, hvad du ønsker dig mere af. Det kræver lidt øvelse, men ...
Læs mere →