udgives i samarbejde mellem

SENESTE

NYT

Sådan leder du læringsmiljøer

Et godt læringsmiljø kan understøtte forandringer i organisationen. Men det skal ledes, hvis det også skal understøtte medarbejdernes udvikling i processen.
Læs mere →
Gør op med detailstyringen, tak!

Ledelseskommissionen må gøre op med detailstyring

Offentlig Ledelses udgiverkreds er enig om, at den stramme detailstyring i velfærdsproduktionen skal erstattes af et større albuerum til lederne og sund fornuft i, hvad vi styrer efter og måler på.
Læs mere →
Frivillige løser kerneopgaver

Frivillige løser kerneopgaver

En rundspørge fra COK om brugen af frivillige i landets kommuner viser en ny tendens: De frivillige står ikke længere kun for hyggeopgaver og socialt samvær. De indgår i selve løsningen af kommunale kerneopgaver. Det stiller nye krav til ledelsesopgaven.
Læs mere →
Sund fornuft er sendt til tælling i poliitk

Sund fornuft er sendt til tælling

Rationalet står for fald på den politiske scene. Viden og fakta viger til fordel for luftige politiske meningsbobler, enkeltsager og sjusket lovgivningsarbejde. Det underminerer borgernes tillid til ’systemet’ og spænder ben for samarbejdet lokalt, mener eksperter, ledere – og politikere.
Læs mere →
Lederen: Digitalisering, innovation eller simpel sund fornuft?

Konflikttema: Kald det kærlighed

Hvor mennesker er sammen om at løse en opgave, er der grobund for konflikter. Som leder er man ansvarlig for at sikre et godt arbejdsmiljø, og for mig kræver det at kunne løse konflikter en god kultur på arbejdspladsen.
Læs mere →
Vi har alle brug for at lukke døren af og til

Konflikttema: Vi har alle brug for at lukke døren af og til

Du har den kritiske, den altid stressede, den usikre, den traditionsbundne, den intrigante … Som leder møder du mange typer af medarbejdere, også de til tider lidt besværlige. De kan både være en gave og en udfordring – og er ikke helt politisk korrekt at tale så direkte om. Vi ...
Læs mere →
En konflikt - to vindere

Konflikttema: Én konflikt – to vindere

Målet med mediation er at undgå, at den ene part i en konflikt oplever sig selv som taber. Det kræver, at man følges ad i løsningsprocessen. Og det erkender ekspert i mediation direktør Tina Monberg, at hun ikke altid selv har været god til.
Læs mere →
Konflikten skal tilbage til parterne

Konflikttema: Konflikten skal tilbage til parterne

Hvis parterne i en konflikt er for optaget af egne fortællinger, kan det forhindre dem i at se løsninger. Det er Dorthe Lynderups erfaring som professionel konfliktmægler hos bl.a. politiet.
Læs mere →
Scroll to Top