SENESTE
NYT
Giv dine medarbejdere bedre relationskompetencer
Så længe man mødes af borgere, der opfører sig nogenlunde, som vi forventer, er man som fagprofessionel formentlig i stand til at udvise gode relationskompetencer og håndtere de fleste situationer. Problematikkerne opstår i de sværere situationer, hvor borgeren ikke opfører sig, som vi forventer, eller som ’man skal’.
Læs mere →
Sådan får du løst de kedelige opgaver
Har du så svært ved at komme i gang med de kedelige arbejdsopgaver, at du hele tiden udskyder dem med dårlig samvittighed? Så kan det være en fordel at lære dit dominerende præstationsmønster at kende og lære at tage højde for fx overspringshandlinger.
Læs mere →
Effektive ledergrupper: Sorte huller eller ledestjerner?
”Det kræver kun én person at køre ledergrupper til helvede, og det er ledergruppens leder. Omvendt kræver det alle ledergruppens medlemmer at skabe en effektiv og succesfuld ledergruppe”.
Læs mere →
Stressforebyggende ledelse: Giv slip på din undgåelsesadfærd
Ikke to mennesker rammes på samme måde af stress, og derfor skal løsningerne også tilpasses den enkelte. Her spiller lederen en afgørende rolle – det er ikke nok bare at sende medarbejderen hjem.
Læs mere →
Boguddrag: Tag fat i dag
Uddrag af bogen ‘Jeg gør det i morgen – fra undgåelse til stressforebyggende ledelse’: Både du og din medarbejder er nødt til at yde en indsats og formentlig overskride en grænse inde i jer selv for at forhindre, at den onde cirkel af negative følelser, tanker og kropslige symptomer ender i ...
Læs mere →
Hvem taler med hvem om hvad?
Data fra sociale medier kan bruges til at evaluere projekter og initiativer samt give viden, vi ellers ikke ville få ved at bruge mere traditionelle evalueringsmetoder.
Læs mere →
“God ledelse gør en forskel” – jo tak, men hvordan?
Kort før sommerferien præsenterede Ledelseskommissionen endelig sine 28 anbefalinger med budskabet om, at ”god ledelse gør en forskel”, og at borgeren skal sættes først. I dette tema sætter vi fokus på anbefalingerne om det personlige lederskab og om, at ledere skal udvikle sig.
Læs mere →
Sådan udvikler jeg mig som leder
Uddannelse, fagligt engagement, sparring, supervision og god føling med medarbejderne er vigtige elementer i forstander Mie Karlebys løbende udvikling som leder.
Læs mere →