SENESTE
NYT
Mellemlederens syv mest almindelige fejltrin
13. marts 2017
Nyhedsbrev 3/2017
Rollen som mellemleder balancerer i et krydsfelt med modsatrettede krav og forventninger. Her er de syv mest almindelige fejl, du som mellemleder begår, og som risikerer at sætte dig ud på et sidespor uden indflydelse.
Læs mere →
Tal om det, der tæller
13. marts 2017
Nyhedsbrev 3/2017
Målinger som en måde at styre den offentlige sektor på er under hård beskydning. Men trods den vedvarende kritik har ingen endnu fundet et reelt alternativ. Ledere og medarbejdere kunne lægge for med at gribe i egen barm ved at svare på: Hvad kan vi måle på, hvad vil vi ...
Læs mere →
Flere nuancer i debatten, tak
13. marts 2017
Nyhedsbrev 3/2017
Vi finder kun frem til svaret på fremtidens styring, hvis vi giver os tid til at diskutere nuancer og mellemregninger og springer de skråsikre svar over.
Læs mere →
Kend konfliktens væsen, før du løser den
13. februar 2017
Nyhedsbrev 2/2017
Konflikter skyldes enten problemer med systemet, samarbejdet eller en enkelt person. Effektiv konfliktløsning kræver, at man finder kilden til problemet, og her har lederen et ansvar.
Læs mere →
Christian Ørsted: Autentisk ledelse er narcissisme
13. februar 2017
Nyhedsbrev 2/2017
Vi taler om autenticitet, fordi vi længes efter den, men autentisk ledelse bør ikke være et mål i sig selv. Fokuser i stedet på de fælles indsatser: Hvad vil vi opnå, og hvordan kan vi støtte hinanden til at opnå det? Og brug medarbejdernes modstand mod forandringer som en ressource ...
Læs mere →
Faldgruber i faglig ledelse
13. februar 2017
Nyhedsbrev 2/2017
Mens vi venter på Ledelseskommissionen: Faglig ledelse scorer højt på den offentlige dagsorden i øjeblikket. Men er faglig ledelse virkelig det nye sort, eller skal vi være opmærksom på faldgruber i jagten på den bedste ledelse af fagprofessionelle?
Læs mere →
Når forandringsledelse lykkes
10. december 2016
Offentlig Ledelse 4/2016
Hvilke refleksioner, faglige tanker og konkrete handlinger ligger bag forandringsprojekter, som er lykkedes? En familiechef, en beskæftigelseschef og en politiker deler ud af deres erfaringer.
Læs mere →
Politikeren: En forandring skal have klare mål
10. december 2016
Offentlig Ledelse 4/2016
Den succesfulde Herningmodel bygger på et fundament af godt forarbejde, tillid og gensidig forpligtelse, er erfaringen fra Herning Kommune.
Læs mere →