SENESTE
NYT
Sådan gør du din kommunikation bedre
Lederes kommunikation handler om én ting: troværdighed. Hvis ikke modtagerne – medarbejderne, borgerne eller samarbejdspartnerne – tror på, hvad du siger, er det svært at lede dem.
Læs mere →
Jeg står stærkere i min kommunikation
Selv om man som sekretariatschef Jette Delfs Clausen har været leder i over 30 år, kan man stadig lære nyt og blive bedre ved at øve sig, fx i feedback og i at kommunikere klart. Læs, hvordan lederteamet i Ringkøbing-Skjern Kommunes strategiafdeling greb den øvelse an.
Læs mere →
Sådan ansætter du den rette medarbejder
Hvordan sikrer du dig, at nye medarbejderes kompetencer matcher jobkravene frem for fx deres kemi? Og hvad hvis ansøgeren er overkvalificeret? Få to rekrutteringseksperters bud på, hvordan du undgår de gængse faldgruber, når du ansætter.
Læs mere →
5 gode råd til rekruttering
At finde den rette medarbejder til jobbet kræver grundig forberedelse inden samtalen med kandidaterne. Her får du eksperternes gode råd til at finde den helt rigtige.
Læs mere →
Hilary Cottam: Gør op med de gamle velfærdsmetoder
Tag afsæt i mennesker frem for regler og systemer og start din egen lille velfærdsrevolution, lyder opfordringen til de offentlige ledere fra den britiske socialentreprenør Hilary Cottam. Hendes tilgang til at løse komplekse velfærdsproblemer har gjort hende verdenskendt.
Læs mere →
Sådan bliver du og dit team mere effektive
Vores hjerner er ikke skabt til at arbejde på den måde, vi gør i dag. De mange skift og afbrydelser gør os ineffektive, viser hjerneforskning. Så hvordan kan vi være effektive uden nødvendigvis at skulle løbe endnu hurtigere, både som individer og teams? Her får du to eksperters bud.
Læs mere →
Samarbejde på topniveau: Kig opad, led nedad
Samspillet mellem direktør, chef og chefgruppe er vigtigt for hele organisationen. Knækker denne øverste ledelseskæde, forplanter det sig til alle niveauer og påvirker den fælles løsning af opgaverne negativt. Derfor er den under luppen i en ny publikation fra Væksthus for Ledelse.
Læs mere →
Ledere skal lære at give rigtig og tilstrækkelig feedback
Udfordring: Hvordan kan du som leder være med til at opbygge en konstruktiv feedbackkultur mellem ledere og medarbejdere og indbyrdes blandt lederne?
Læs mere →