udgives i samarbejde mellem

SENESTE

NYT

Er borgeren i centrum i virkeligheden noget sludder?

DILEMMA: Er ’borgeren i centrum’ i virkeligheden noget sludder, når vi samtidig sanktionerer og kontrollerer?

På den ene side skal kommunerne sætte ’borgeren i centrum’ og samskabe – på den anden skal de være myndighed, der skal kontrollere borgeren og måle på antallet af sanktioner. Hvordan forvalter man to så tilsyneladende modsatrettede ’regimer’ – og er det overhovedet et dilemma? Vi spurgte fire eksperter i ...
Læs mere →
Ranes revolution breder sig

Ranes revolution breder sig

Rane Willerslev, direktør på Nationalmuseet, er med i nyt netværk for offentlige ledere, der har givet hinanden håndslag på at arbejde for at genskabe motivationen og arbejdsglæden i den offentlige sektor. Det fortalte han om på Folkemødet.
Læs mere →
Folkemødedebat om det grænseløse arbejde: Fire dages arbejdsuge eller skarpere afgrænsning af arbejdsopgaverne?

Det grænseløse arbejde: Fire dages arbejdsuge eller skarpere afgrænsning af arbejdsopgaverne?

Skal man som leder styre det grænseløse arbejde ved at sætte hegnspæle op om den måde, medarbejderne bruger deres tid? Eller skal man undgå stresssygemeldingerne ved sammen med medarbejderne at blive bedre til at afgrænse arbejdsopgaverne? Folkemødet tog debatten.
Læs mere →
Hvad gør vi med al den stress? God ledelse er kun en del af løsningen

Hvad gør vi med al den stress? God ledelse er kun en del af løsningen

Danskerne er stressede – både medarbejdere og ledere. Men hvorfor? Forskere og eksperter gav deres bud på Folkemødet: Ubalancer i jobbet, mangelfuld ledelse og dårlige ledelsesmæssige rammevilkår til at håndtere stress.
Læs mere →
Det talte vi også om på Folkemødet: Verdensmålene – en sag for lederne

Det talte vi også om på Folkemødet: Verdensmålene – en sag for lederne

Hvad har FN’s verdensmål om bl.a. klima og bæredygtighed med offentlig ledelse at gøre? Det tog professor Steen Hildebrandt og Bente Sorgenfrey, næstformand i FH, livtag med på Folkemødet.
Læs mere →
Råb op!

Sådan gør du din kommunikation bedre

Lederes kommunikation handler om én ting: troværdighed. Hvis  ikke modtagerne – medarbejderne, borgerne eller samarbejds­partnerne – tror på, hvad du siger, er det svært at lede dem.
Læs mere →

Jeg står stærkere i min kommunikation

Selv om man som sekretariatschef Jette Delfs Clausen har været leder i over 30 år, kan man stadig lære nyt og blive bedre ved at øve sig, fx i feedback og i at kommunikere klart. Læs, hvordan lederteamet i Ringkøbing-Skjern Kommunes strategiafdeling greb den øvelse an.
Læs mere →
Gå efter den langtidsholdbare, udviklende atmosfære

Sådan ansætter du den rette medarbejder

Hvordan sikrer du dig, at nye medarbejderes kompetencer matcher jobkravene frem for fx deres kemi? Og hvad hvis ansøgeren er overkvalificeret? Få to rekrutteringseksperters bud på, hvordan du undgår de gængse faldgruber, når du ansætter.
Læs mere →
Scroll to Top