udgives i samarbejde mellem

SENESTE

NYT

Arzi Turan, ny leder under corona

Ny leder under corona: Manglende arbejdsro og tid til fordybelse kom bag på mig

Som ny leder har Arzi Turan skullet vænne sig til, at møder ligger så tæt, at der ikke er tid til refleksion og fordybelse. Distanceledelse under corona har også betydet, at hun endnu ikke har kunnet udfolde sit fulde potentiale som leder, da krisestyring hurtigt overtog. 
Læs mere →

Få opbakning til dine budskaber: Træn din kommunikationsteknik

Nogle ledere kommunikerer med en misundelsesværdig naturlighed og overbevisning – og nej, det er ikke bare noget medfødt. Du kan også lære det. 12 enkle kommunikationsteknikker kan støtte dig i at brænde igennem med dine budskaber.  
Læs mere →
Griber du ikke ind over for krænkelser, er du selv en del af problemet

Griber du ikke ind over for krænkelser, er du selv en del af problemet

Den seneste #MeToo-bølge har for alvor sat gang i debatten om, hvordan ledere bedst håndterer sager om krænkelser og sexchikane på arbejdspladsen: Hvordan undgår du selv at blive en del af problemet som leder, hvordan skaber du en kultur af ligeværdighed og respekt mellem alle på arbejdspladsen – og hvad ...
Læs mere →

At være leder er én lang selvudviklingsrejse

Ledende lægesekretær Lene Norre troede, at det var nemmere at blive leder for sine tidligere kolleger, end det var. Hun havde heller ikke forestillet sig, at hun skulle arbejde med selvudvikling som ny leder. Men hun er blevet meget klogere på sig selv og er vokset med opgaven.
Læs mere →
Letforståelige afgørelser gør både borgere og medarbejdere mere tilfredse

Letforståelige afgørelser gør både borgere og medarbejdere mere tilfredse

Letforståeligt sprog har høj prioritet hos Rikke Terslev Bengtson, afdelingschef for Voksen & Social i Albertslund Kommune.
Læs mere →
Når kommunen skriver 'kinesisk': Hvor tit ser du dine medarbejderes breve?

Når kommunen skriver ‘kinesisk’: Hvor tit ser du dine medarbejderes breve?

Mere tilfredse borgere og et bedre psykisk arbejdsmiljø er to gevinster ved at investere i at kommunikere klart og tydeligt som kommune. Men det fokus halter hos offentlige ledere, mener kommunikationskonsulent Marianne Bolvig, der underviser det offentlige i at skrive letforståelige breve.
Læs mere →

Den gode samtale rusker op i indgroede vaner

De gamle græske filosoffer udviklede protreptikken, som moderne ledere i dag bruger til at have andre typer samtaler med medarbejdere. Målet er at finde ind til nye erkendelser og derfra nye veje at gå med velkendte udfordringer – fra stress til afskedigelser.
Læs mere →

Der ligger et klart signal i de ugentlige timer til kompetenceudvikling

Større fokus på kompetencer og fleksible løsninger har været rigtig gavnligt, siger Tina Balsig, leder af Ydelser.
Læs mere →
Scroll to Top