Reparationsarbejde efter corona: Lyt og vis omsorg
2. september 2020
Genåbningen efter corona kan åbne for frustrationer og frygt, som har været undertrykt. Derfor skal du som leder lytte åbent og yde omsorg – også over for dig selv, mener erhvervspsykolog Søren Braskov. Af journalist Tine Sejbæk | tinesejbaek@gmail.com Den første fase af coronakrisen var en unik situation, der krævede en unik ...
Læs mere →
Mindsk ledelsesspændet: Ansæt flere ledere
17. februar 2020
I Viborg har kommunaldirektør Lasse Jacobsen ansat 22 nye ledere af medarbejdere i kommunen. Fordi det er helt galt, når én leder på ældreområdet kan have helt op til 80-100 ansatte i direkte reference, mener han.
Læs mere →
What’s hot: Sig tak og bliv glad – også på jobbet
20. november 2019
At vise taknemmelighed skaber balance i hjernen, tillidsfulde relationer og øget produktivitet – også på arbejdspladsen. Sociolog Rikke Østergaard har udgivet en bog om taknemmelighed.
Læs mere →
What’s hot: Aarhus vil lægge forvaltninger sammen
3. juni 2019
I Aarhus overvejer man at lægge social- og beskæftigelsesforvaltningerne sammen til én. Målet er en bedre indsats for særligt borgere med komplekse forløb – og på sigt at spare penge.
Læs mere →
What’s hot: Kerneopgaven er at finde den rigtige løsning for borgeren
10. december 2017
Alle taler om ’kerneopgaven’. For at indkredse den skal man kunne se ud over sin egen silo og tænke på tværs, mener Tina Øllgaard Bentzen, forsker i tillidsbaseret ledelse på RUC.
Læs mere →
What’s hot: Ny syntese til offentlig velfærdsledelse
10. september 2017
Det afgørende er ikke, om man er tilhænger af gammeldags embedsmands-dyder, elsker kravene om dokumentation eller har hang til samskabelse og Kommune 3.0. Ny model viser, at bæredygtige løsninger kræver det hele.
Læs mere →