udgives i samarbejde mellem

SENESTE

NYT

Sådan får du nyansatte godt ombord

Mod i ledelse: Gør op med paradokserne

Offentlige lederes frygt for at fejle spænder ben for deres mod til at gå nye veje. Frygten har rod i en kultur, som fejrer succeser, peger fingre ad fejl – og samtidig efterspørger modige ledere. Et paradoks vi må gøre op med, hvis mod i ledelse skal lykkes. Af Karsten ...
Læs mere →
Digitale løsninger kan forbedre menneskers samspil

Digitale løsninger kan forbedre menneskers samspil

Ledelse i en digital tidsalder: Ledere skal balancere på tre ben i den digitale forandring: Mestre kerne- og ledelsesopgaven, have indsigt i teknologiernes muligheder og se, hvor effektiviteten og arbejdsglæden ligger gemt. 
Læs mere →
Digital innovation vil forandre fremtidens arbejdsplads

Digital innovation vil forandre fremtidens arbejdsplads

Future of Work: Organisationerne, som vi kender dem, og måden at tilrettelægge, lede og regulere arbejde og indsatser på forandrer sig radikalt med digitaliseringen. Det sætter ledelse under pres, fordi alle vil være ’den evige begynder’, når teknologierne hele tiden kan noget nyt.
Læs mere →
Hvis man gerne vil flytte noget, skal man turde noget

Hvis man gerne vil flytte noget, skal man turde noget

Digital teknologi i pædagogisk praksis: Ønsket om at give beboerne på Autismecenter Storstrøm en bedre hverdag med større selvstændighed ved at bruge digitale hjælpemidler har ændret måden, den enkelte pædagog tænker sin rolle og tilgang til beboerne på. Og filmen om projekt Det digitale tilbud har vundet priser – tilmed i ...
Læs mere →
Sådan kommer du godt igennem julefrokosten

Sådan kommer du godt igennem julefrokosten

Hvad bør du som leder gøre og absolut ikke gøre til årets julefrokost? Ekspert i relationer Ingrid Ann Watson giver otte gode råd.
Læs mere →
Tavshed duer ikke som anerkendelse af, at "du gør det godt"

God ledelse kræver modige rollemodeller

Mod i ledelse er et hot tema i øjeblikket, og det giver god mening. For der, hvor styringen ikke rækker længere, fortsætter ledelsen, og det kræver, at ledere tør gå forrest og vise vejen. Og se sig selv i spejlet undervejs.
Læs mere →
Er borgeren i centrum i virkeligheden noget sludder?

Giv dine medarbejdere bedre relationskompetencer

Så længe man mødes af borgere, der opfører sig nogenlunde, som vi forventer, er man som fagprofessionel formentlig i stand til at udvise gode relationskompetencer og håndtere de fleste situationer. Problematikkerne opstår i de sværere situationer, hvor borgeren ikke opfører sig, som vi forventer, eller som ’man skal’.
Læs mere →
Sådan får du løst de kedelige opgaver

Sådan får du løst de kedelige opgaver

Har du så svært ved at komme i gang med de kedelige arbejdsopgaver, at du hele tiden udskyder dem med dårlig samvittighed? Så kan det være en fordel at lære dit dominerende præstationsmønster at kende og lære at tage højde for fx overspringshandlinger.
Læs mere →
Scroll to Top