udgives i samarbejde mellem

SENESTE

NYT

6 faldgruber i verbal anerkendelse

6 faldgruber i verbal anerkendelse

Verbal anerkendelse som ledelsesstrategi fremmer medarbejdernes motivation og engagement. Men du kan også glide i den anerkendende bananskræl, hvis du ikke har blik for de faldgruber, verbal anerkendelse rummer.
Læs mere →
Bløde leder-vikinger udfordres af hårde resultatmål

Bløde leder-vikinger udfordres af hårde resultatmål

Skandinavisk lederstil rummer tillid, demokrati og inddragelse – og giver gode resultater. Men faktorer som globalisering og resultatmål udfordrer ”de bløde vikinger”, som skal værne om og udvikle det særlige nordiske DNA i ledelse.
Læs mere →
Vi skal skridt videre fra de gode intentioner

Vi skal skridtet videre fra de gode intentioner

God offentlig ledelse er afgørende for en veldrevet og fremtidssikret offentlig sektor. Det bakker vi regeringen op i – og savner derfor at se mere konkrete initiativer i ledelses- og kompetencereformen, som kan sikre, at vi bevæger os i netop den retning.
Læs mere →
Hvordan ser fremtidens kerneopgave ud hos jer?

Hvordan ser fremtidens kerneopgave ud hos jer?

”Vi får aldrig en medicin i sundhedsvæsenet, der er lige så effektiv som den lille organisatoriske ændring”, siger en af overlægerne på et mindre dansk, succesrigt sygehus. Hvordan det hænger sammen med at formulere og ikke mindst fremtidssikre kerneopgaven, er værd at dvæle ved.
Læs mere →
Kontrol i mistillidens skygge

Kontrol i mistillidens skygge

Spørgsmålet om tillid eller kontrol er igen topaktuelt i sagen om de 111 mio. kr., som en betroet medarbejder fra Socialstyrelsen er sigtet for at have stjålet fra satspuljen til landets mest udsatte borgere. Og viser den sag ikke netop, at selvom tillid er godt, så er kontrol meget bedre? 
Læs mere →

Sådan gør du arbejdsdagen mere aktiv

Vi skal blive længere på arbejdsmarkedet, og det sætter sit præg på os, både fysisk og psykisk. Men med få ændringer i hverdagen kan vi forebygge en lang række sygdomme.
Læs mere →

Samtale fremmer forståelsen: Ingen samtaler er ligegyldige

Enhver samtale kan påvirke, hvad ledere og medarbejdere kan lykkes med. Den gode, professionelle samtale bidrager til at skabe mening, læring og værdi for både dem, som taler sammen, organisationen og dermed i sidste ende også borgerne. Ti anbefalinger gør dig klogere på hvordan.
Læs mere →

Samtale fremmer forståelsen: Jeg sparer tid ved at investere tid

En samtale på 15-30 minutter hver anden måned skaber tillid, fortrolighed og fanger små og større ting i opløbet mellem leder og medarbejder. Det er økonomichef Gitte Thonings erfaring efter et års tid med 1:1-samtaler.
Læs mere →
Scroll to Top