udgives i samarbejde mellem

SENESTE

NYT

Sådan kommer du godt igennem julefrokosten

Sådan kommer du godt igennem julefrokosten

Hvad bør du som leder gøre og absolut ikke gøre til årets julefrokost? Ekspert i relationer Ingrid Ann Watson giver otte gode råd.
Læs mere →
Tavshed duer ikke som anerkendelse af, at "du gør det godt"

God ledelse kræver modige rollemodeller

Mod i ledelse er et hot tema i øjeblikket, og det giver god mening. For der, hvor styringen ikke rækker længere, fortsætter ledelsen, og det kræver, at ledere tør gå forrest og vise vejen. Og se sig selv i spejlet undervejs.
Læs mere →
Er borgeren i centrum i virkeligheden noget sludder?

Giv dine medarbejdere bedre relationskompetencer

Så længe man mødes af borgere, der opfører sig nogenlunde, som vi forventer, er man som fagprofessionel formentlig i stand til at udvise gode relationskompetencer og håndtere de fleste situationer. Problematikkerne opstår i de sværere situationer, hvor borgeren ikke opfører sig, som vi forventer, eller som ’man skal’.
Læs mere →
Sådan får du løst de kedelige opgaver

Sådan får du løst de kedelige opgaver

Har du så svært ved at komme i gang med de kedelige arbejdsopgaver, at du hele tiden udskyder dem med dårlig samvittighed? Så kan det være en fordel at lære dit dominerende præstationsmønster at kende og lære at tage højde for fx overspringshandlinger.
Læs mere →
Hvem taler med hvem om hvad?

Effektive ledergrupper: Sorte huller eller ledestjerner?

”Det kræver kun én person at køre ledergrupper til helvede, og det er ledergruppens leder. Omvendt kræver det alle ledergruppens medlemmer at skabe en effektiv og succesfuld ledergruppe”. 
Læs mere →
Kontrol i mistillidens skygge

Stressforebyggende ledelse: Giv slip på din undgåelsesadfærd

Ikke to mennesker rammes på samme måde af stress, og derfor skal løsningerne også tilpasses den enkelte. Her spiller lederen en afgørende rolle – det er ikke nok bare at sende medarbejderen hjem.
Læs mere →
Boguddrag: Tag fat i dag - stressforebyggende ledelse

Boguddrag: Tag fat i dag

Uddrag af bogen ‘Jeg gør det i morgen – fra undgåelse til stressforebyggende ledelse’: Både du og din medarbejder er nødt til at yde en indsats og formentlig overskride en grænse inde i jer selv for at forhindre, at den onde cirkel af negative følelser, tanker og kropslige symptomer ender i ...
Læs mere →
Hvem taler med hvem om hvad?

Hvem taler med hvem om hvad?

Data fra sociale medier kan bruges til at evaluere projekter og initiativer samt give viden, vi ellers ikke ville få ved at bruge mere traditionelle evalueringsmetoder.
Læs mere →
Scroll to Top