SENESTE
NYT
Gå efter den langtidsholdbare, udviklende atmosfære
Hvis lederen skal arbejde helhjertet og effektfuldt med at sprede og forankre organisationens værdier, som Ledelseskommissionen anbefaler, kræver det en udviklende atmosfære. mener en af de få eksperter på området.
Læs mere →
Skab sund atmosfære med nærværende ledelse
Det påvirker atmosfæren på arbejdspladsen massivt, hvis der er sten i skoen, som ikke bliver fjernet. En tilstedeværende leder kan gøre forskellen, mener eksperter i atmosfære, arbejdskultur og psykisk arbejdsmiljø.
Læs mere →
Alfred Josefsen: Træn din ledelsesmuskel
Mere fokus på bolden, mindre på brokken. Varedeklaration af lederne over for medarbejderne. Og mere træning af ledelsesmusklen i det daglige. Ledelseskommissionens anbefaling om, at ’ledere skal udvikle sig’, skal i høj grad foregå på arbejdspladsen.
Læs mere →
3 skarpe til Mie Karleby: Sådan udvikler jeg mig som leder
Uddannelse, fagligt engagement, sparring, supervision og god føling med medarbejderne er vigtige elementerne i forstander Mie Karlebys løbende udvikling som leder.
Læs mere →
Vi bør sætte medarbejderne i centrum
Forfatter og ledelsesekspert Simon Sinek, manden bag bestselleren Start with why, er bogaktuel med Find dit hvorfor. Den danske iværksætter-ekspert Jonathan Løw har skrevet forordet til bogen – og mener ikke, at den offentlige sektors hvorfor handler om at sætte borgeren i centrum.
Læs mere →
Sådan ser hvorfor ud i praksis. Eller hvorfor Emily fik jobbet …
HR-direktøren, som var klædt i et velpresset gråt jakkesæt, så op på Emily og bjæffede sit sædvanlige åbningsspørgsmål: ”Og hvad kan du så bidrage med til vores organisation?” Læs et uddrag af Simon Sineks nye bog Find dit hvorfor.
Læs mere →
Versatil ledelse: Drop den sort-hvide tænkning
Versatil ledelse handler om at skabe en balance mellem strategisk-operationel ledelse og styrende-støttende ledelse. En delikat balance, som kræver vedvarende fokus og arbejde at ramme.
Læs mere →
Kerneopgaven: Vi er alle en del af noget større
Hørsholm Kommune arbejder med at få ’kerneopgaven’ omsat fra et luftigt begreb til praktisk hverdag i hele organisationen. Det giver bedre effekt af indsatserne og større forståelse hos medarbejderne for betydningen af at sætte borgeren i centrum.
Læs mere →